SPREVÁDZKOVANIE AKUMULÁTORA FIAMM-AGM (STORM) BEZÚDRŽBOVÝ
20.1.2020Batérie série STORM sú hermeticky uzavreté a môžu byť inštalované vo viacerých polohách. Nevyžadujú zvláštnu údržbu.
AKTIVÁCIA
Batériu je nutné aktivovať s dodanou kyselinou. Batéria je dodávaná s oddelenou kyselinou, pre zaručenie dlhšej životnosti. Od okamihu aktivácie začína životný cyklus batérie
Pri aktivácii postupujte nasledujúcim spôsobom:
Používajte iba dodávanú kyselinu!V žiadnom prípade neodstraňujte nádoby s kyselinou až do úplného vyprázdnenia!
- Po celkovom vyprázdnení nádoby s kyselinou zľahka poklepte na nádobu, aby vytiekli aj prípadné zvyšky, potom opatrne nádobu vyberte (obr. 7).
- Použite uzávery nádoby na kyselinu pre uzatvorenie otvorov batérie (obr. 8). Silne zatlačte na všetky otvory, až do vyrovnania (obr. 9).
Po aktivácii je batéria pripravená pre použitie. Preveďte inštaláciu do motocykla. Vo výnimočných prípadoch môže byť nabíjacie napätie batérie nižšie ako 12,6 V. V tomto prípade je nutné batériu dobiť.
Najskôr pripojte PLUS svorku (obr. 9) polarity batérie a potom MÍNUS svorku polarity batérie.
1) nabíjania s nepremenlivým napätím
- 14,4 - 15V po dobu 6-24 hodín
2) nabíjania s nepremenlivým prúdom
- maximálny nabíjací prúd sa rovná 1/10 menovitej kapacity batérie (napr. u batérie s kapacitou 10Ah musí byť nabíjací prúd max. 1A)
- doporučená doba nabíjania: 5-8 hodín. Batéria je nabitá, ak je napätie vyššie ako 12,6V.
- Očistite a osušte batériu.
- Majte vypnutý motor a všetky palubné prístroje. Vyberte kľúč za zapaľovania.
- Uložte batériu do príslušného priestoru.
- Očistite prípadne odmastite kontakty a svorky.
Najskôr pripojte kladnú svorku batérie a potom zápornú svorku.
Pripojenie musí byť pevné, inak môže dochádzať k prechodovým odporom (zlé dobíjanie a štartovanie).Skontrolujte správne pripojenie k eletrickému systému a dokonalé utiahnutie skrutiek batérie.
DEMONTÁŽ